dehgani.persianblog.ir
Mahmoud Dehgani روزنوشت های محمود دهقانی 
نويسندگان
لینک دوستان

وقتی در بیش از سی سال پیش شرکت های خارجی  جاده شیراز به  بوشهر و خوزستان را از مقطع دشت ارژن به چنار شاهیجان (قائمیه)  با قیمتی هنگفت ولی با استاندارد بین المللی ساختند و بر روی دره های عمیق تنگ ( بولهیات) پل زدند و راه مناسب و بی خطری ساختند و رانندگان وسائط نقلیه سنگین را از شر کتل  های خوفناک دختر و پیرزن رها کردند  کل نسا (کربلائی نسا) عمه ی مادر بنده که راننده  تریلی  کوه و کتل ها ی ان زمان  بود نفس راحتی کشید. او تنها زن ایرانی راننده ماشین های سنگین  آن دوران بود که روزنامه های پایتخت از جمله کیهان و اطلاعات و مجله ها همیشه در موردش با چاپ عکس مطلب می نوشتند. راه آسفالت استاندارد جدید هر چند که او را خوشحال کرد و خطرات زیاد مرگ و میر را برطرف ساخت ولی شهر زیبای کازرون که یکی از شهرهای تاریخی کشور ما ست  در سینه کوه به گوشه ای خلوت افتاد و اقتصاد شهر فلج شد. وقتی برای اولین بار  شخصی از کازرون کاندید نمایندگی مجلس شورای ملی آن دوران شد چون این شخص در گذشته کار بنائی می کرد و مردم کازرون کینه ی سکوت او را در تغییر جاده شیراز به بوشهر به دل داشتند شعار می دادند: بیل و کلنگ و تیشه/ بنا وکیل نمی شه. از آن روزها بیش از سه و نیم دهه می گذرد. مبارزه ی منفی مردم کازرون با دولت های آن زمان به تلافی تغییر راه آنچنان بود که با بالا گرفتن مبارزاتی که به انقلاب منجر شد مردم کازرون در به ثمر رسانی آن حداقل در استان فارس نقش عمده ای ایفا کردند. جدیدا مطلع شدم  رئیس جمهور  کنونی ایران آقای محمود احمدی نژاد در این مورد گام  مثبتی برداشته اند که بی شک مردم کازرون قبل از هر چیز باید دعاگوی وزیر اطلاعات و فناوری دولت آقای احمدی نژاد  یعنی دکتر محمد سلیمانی  باشند که با کوشش و توصیه های پی در پی  و شناختی که از نظر روانشناختی از مردم منطقه بویژه مردم کازرون دارند رئیس جمهور را برای گشودن این عقده تاریخی و مهم ترغیب کرد ه است.

[ جمعه ٢۱ دی ۱۳۸٦ ] [ ٩:۱٢ ‎ق.ظ ] [ ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
 
صفحات اختصاصی
آرشيو مطالب
RSS Feed